Gimo!

I helgen var matte och jag på utställning i Gimo. Vi åkte redan på lördagen för tårtkalas hos LillHusse Rasmus och hans familj. Jag fick träffa en stövare som hette Sluggo. Han var så snäll så. Rasmus småsyskon Alwin och Josefin bara älskade mig! Men om allt de var vana vid var en stövare så måste ju jag ha framstått som rena himmelriket, så söt och liten som jag är. Jag slår minsann ingen med min söta svans heller!
Sen var matte och jag till hennes gamla barndomskamrat Helen. Där var de såååå roligt, jag sprang runt på gräsmattan och lekte så matte höll på att bli galen på mig. Trodde hon verkligen att jag skulle låte mig bli påkörd? Jag retades ju bara! Men sen följde jag snällt med in och hälsade på birmakatten Kitty. Hon var STOR!
Sen åkte vi på "nostalgitur" och tittade på massa ställen där de lekt som barn, tittade till mattes pappas grav och hälsade på en äldre spanieldam som hette Windy som bodde i Björsta. Hon må ha varit gammal, men jag fick igång henne, men de ville inte låta oss leka för mycket för de var rädda att jag skulle springa ut i hästhagen och bli trampad på. Hallå! Jag är en superhjältinna, ingen häst trampar på mig!
På söndagen var de som sagt utställning och jag fick träffa massa andra fina pommar. De var så skoj! Även om domaren inte förstod exakt hur vacker jag är... Jag vet att jag är snyggast fast de andra var "fluffigare", men jag är en sån god hund så jag låter de andra vinna. Jag står över sånt. (tills jag vinner, då ska jag minsann gotta mig)
Jag är ödmjukeheten personifierad!
Nu ska jag krypa upp i sängen och vila mig.
Natti natti everypawdy! Nospussar från er Superhjältinna Elektra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0