Sommarskola

Oj, oj. oj. Nu har jag jobbat i dagarna tre på Arlanda Jets sommarskola för små amerikansk fotbollspelare. Jag har fått pussa små killar som gjort sig illa och fått de stora tuffa killarna lidnade runt min tass. De ska till en superhjätinna som mig för att få tuffa killar att bli riktiga fjollor som pratar bebisspråk och pussas.
Jag har sprungit runt på gräset med min Malamutekompis som för övrigt heter Izi och lekt, jag tror hon blir rädd när jag sätter full fart och springer mot henne för hon ylar då.
Men är det något jag inte gillar så är det REGN och just nu är det mycket sånt! Fy för att bli blöt! Men hellre blir jag blöt än att bli buren i en väska, även om det är en lyxig hundväska. Vill man bära mig så får det bli i famnen, jag är väl ingen chihuahua heller! De kan sitta i en väska men inte jag!
Idag ska jag åka pendeltåg för första gången, de blir spännande. Kanske inte för mig, men för alla mina fans på tåget så klart, jag är så tuff så för mig är inget farligt. Förutom den där fula pudeln som hade mage att skälla på mig när han passerat oss häromdagen, han vågade väl inte skälla när han såg mig i ögonen, den tönten. Men då blev jag faktiskt lite rädd och sprang några steg, men det är inget vi pratar högt om, så hysch hysch. Nu ska jag gå och vila lite på mattes rosa fleecemorgonröck, den är SKÖN!
Tassarna i taket, nu river vi haket!
Er uperhjältinna Elektra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0