December

Nu är de december. Matte säger att de ska vara kallt nu och husse tjatar om snö. Men de är barmark, plusgrader och mest regn. Jag hatar regn. Häromkvällen ville hon att vi skulle gå ut, de var mörkt, de var blåsigt och de regnade. Jag bara tittade på henne eftersom hon inte fattar va jag säger jämt. Men jag gav henne de arga ögat, kissade på första bästa gräsmatta och sen satte jag mig ner och vägrade gå. Nog för att jag hade regnjacka på mig, men hallå! Någon ordning får de väl vara?! Och hon föll till föga och vi tog bara en kort promenad så hon är nog träningsbar iallafall.
Just nu föröker hon lära mig att stå... Vi ska på utställning på lördag. Jag vill inte stå. Jag sitter, jag ligger och jag ser söt ut, men jag förstår inte grejen med att stå. Fick klorna klippta idag och senare i veckan blir de trimning och bad. Eller, trimning och trimning, de är inte mycket päls att tromma på mig, så de blir väl till att klippa örontofsarna och håret mellan tårna. Hur som helst så är ju jag världens sötaste pomeranian. Husse är hos pappa nästa helg men han lovade att komma och hejja på mig!
Jag ska lägga upp bild på hur eländig jag kan se ut för att få matte att låta mig slippa gå långpromenad så ni andra hundar kan lära upp era mattar och hussar. Nu ska jag krypa ner med husse och sova, först ska jag baa tvätta ansiktet på honom. Han är lite slarvig med de, men jag har ordning på honom.
Bye bye everypawdy! Nospussar från er Superhjältinna Elektra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0